tisdag 31 januari 2012

Inlöpning

Beställde nya skor i söndags kväll som redan idag fanns att hämta upp på Konsum. Jag har i lite mer än ett år haft ett par VJ Sarva som jag varit nästan helt nöjd med. Greppet i dom dubb försedda sulorna har varit suveränt men tyvärr har de varit ett halvt nummer för små, har jag sprungit för ofta i dom så har jag fått ont i tårna. Tråkigt på ett par annars perfekta skor.
Men nu har jag alltså gjort slag i saken och köpt mig ett par nya, ett par som är ett halvt nummer större, och idag fick jag prova dom för första gången. Jag sprang hemifrån lite för sent, jag trodde att jag skulle klara att springa i skogen precis som förra tisdagen, men det var lite för mörkt så jag fick rädda mig ut på Långhallsvägen tillbaks mot elljusspåret där någon vänlig själ hade tänt ljuset.
Skorna var bra, samma fina grepp som dom gamla och nu kunde man dessutom slappna av utan att tårna spände mot skon. Gott.
Mina nya skor, det är dom gröna. Tyvärr fanns inte dom rosa i större storlekar....
Om det är någon som är intresserade av ett par ett år gamla VJ Sarva i storlek 44,5 som är som nya, så är det bara att höra av sig. Intressenter kan till och med få provspringa skorna innan köp. Inget fel på dom, förutom att dom inte passar mina fötter.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar