onsdag 16 november 2011

Tungrott

Det går riktigt segt att träna nu. Resultatet blir att jag inte ger mig ut, det ät lätt att hitta ursäkter, och när jag väl kommer ut så är det som att springa i sirap. Inget driv och ingen ork. Segt helt enkelt.
Vet inte vad det beror på eller vad som är orsaken. Kanske är jag sliten efter säsongen och behöver vila eller så är jag otränad och behöver ta mig i kragen. Tyvärr talar det mesta för att det är det sistnämnda, för att bli sliten behöver man ju först träna hårt och det var många år sedan jag gjorde det. Man får inget gratis, det är som vanligt den enkla sanningen. Tyvärr.
Dagens pass var ett i den allt längre raden av slö-pass. Det går ganska OK i början men allt för tidigt rinner det av mig och orken tar slut. Det är egentligen frågan om motivation, det är svårt att hitta på träning som engagerar. Jag behöver lite nya kartor och fin terräng, något som inte växer på träd hemomkring. Så om det är någon som har ett finskuret, lättlöpt och nykarterat område på 10 km2 i Marks kommun så hör av er. Jag kan tänka mig att köpa ett exemplar av kartan.


1 kommentar:

  1. Snart börjar nattsjuan, då kanske vi kan få lite träningsmotivation igen.

    Anders i Hult

    SvaraRadera