lördag 5 november 2011

Lekledare

Idag hade jag lovat att fixa träning till den klubbdag som Markbygdens OK hade ute vid vår stuga. Vår egen junis-stjärna Johan skulle på eftermiddagen hålla lite föredrag och dessförinnan skulle vi hinna med lite träning. Johan hade någon ide att genomföra en övning som dom hade haft i landslaget, en kombinerad stafett och OL-intervall övning som genomförs i grupp.
På lite omvägar fick jag instruktioner om hur det skulle göras men fick fria händer att lösa det rent praktiskt. Genomförandet var så att man startade fyra löpare samtidigt. En kort gafflad bana sprangs och man återsamlades vid sista kontrollen där man bytte karta och sprang tillbaks. Detta återupprepades tills alla hade sprungit alla fyra varianter. Eftersom vi sprang mellan sjön och Torestorps vägen så fick vi dessutom bra backträning, jag tror inte att det var någon som klagade på att det var för kort med 4x1,1 km......

Jag hängde ut kontrollerna på morgonen och sedan var jag med och sprang under övningen. Pojk-juniorerna hjälpte mig att plocka in. Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar