söndag 27 november 2011

Storm träning

Regnet stod på tvären under träningen idag och det ven ordentligt i trädtopparna. Vi har ju en gammal vana att vara ute på söndagsträningar under stormar, Pär stormen kommer jag väl ihåg då vi fick undvika hyggeskanter och öppna ytor av rädsla för att få träd i huvudet och Bosse hade även för sig att vi var ute under Gudrun men där är jag mer tveksam åtminstone för egen del.
Inte för att dagens storm har kommit upp i Gudruns eller Pärs styrka, inte ännu i alla fall.
Det var Bosse, Martin U och jag som trotsade regn och blåst för att få oss lite frisk luft, även om det kändes som om det var tunnt med luftmolekyler mellan vattendropparna. Vi höll oss i skogen så mycket som möjligt för att få lite lä men ibland var man tvungen att korsa öppna ytor där vinden fick tag i en. Jag kände återigen att det inte står helt rätt till i kroppen, efter en halvtimma bad jag de andra att fortsätta så att jag fick springa själv. Det är inte mycket skillnad i tempo mellan att springa ihop och själv men jag slipper de små extra fartökningarna i backar och annat vilket gör att jag kan anpassa mitt eget tempo efter dagsformen vilket behövdes idag.
Efter att jag blivit ensam dök det upp en låt i huvudet som passade bra till dagens väderlek, "I set fire to the rain" med Adele.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar