söndag 13 november 2011

Ber om ursäkt

Jag skrev ju i onsdags att jag hade sett Skenes orienterare under deras träning i tisdags kväll och blivt imponerad av det stora antalet. Något vårdslöst skrev jag också att vi i OK Mark låg i lä, att vi inte var lika många på våra träningar. Eftersom jag inte har varit så flitig på våra tisdagsträningar så skulle jag naturligtvis inte ha uttalat mig alls i ärendet, vilket Lennart helt korrekt påpekade. Vi är tydligen ganska många vi också på träningarna från Örby skola, tyvärr har jag inte haft tillfälle att öka antalet ännu denna säsong.
Något större antal tränande var det inte heller uppe vid Freabygd i lördags, men det var väl inte heller varken väntat eller önskvärt. Jag hade ritat in 5,5 kilometer teknikträning som startade vid bvändplatsen man når från Borreds hållet. Men helt ensam var jag inte. När jag körde grusvägen in mot vägslutet får jag möte med en annan bil och det var precis samma sak förra gången jag var där. Måste vara ett populärt ställe mitt inne i skogen... Undrar vad dom gör därute. Dom jag har mött har säker tänkt det samma om mig.


Träningen gick ganska OK, var väl inte på fantastiskt löpar humör men orienteringen funkade mestadels bra.
Jag hade ju även en svag ambition att hinna träna två gånger nu i helgen men det stannade vid en from förhoppning. Det är helt enkelt omöjligt att få ihop pusslet med övriga familjemedlemmars önskemål om aktiviteter. Kan man träna var annan dag så är det extremt bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar