tisdag 22 november 2011

Lite bättre

Idag var motivationen lite bättre igen. Egentligen är jag inte förvånad, den senaste tiden har varit lite väl intensiv men nu har det lättat lite och det finns återigen lite kraft över till träning. Inte för att det sprudlade i benen men motivationen höll hela vägen och det blev något som kan liknas vid träning ända hem.
Vaderna hade fått lite stryk i lördags kände jag innan jag kom igång. Tydligen var det lite träning ändå att gå omkring i skogen praktiskt taget hela dagen. Det tog ett tag innan vaderna hade mjukats upp igen.
En spännande grej hände på hygget norr om Väremossen. Jag kom ut på det halvt igen växta hygget och fick ungefär halvvägs syn på ett par ögon som blixtrade till i lampskenet. Stannade och konstaterade ganska snart att det var en älg som stod och stirrade tillbaks. Vi stod stilla båda två en liten stund innan jag ropade till för att visa att det var en människa och på så sätt skrämma iväg den. Men denna älg reagerade tvärt om och tog istället tre snabba steg rakt emot mig! Som tur var så stannade den och vek sedan norrut bort från mig. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar