fredag 11 november 2011

Äntligen fredag!

Veckan har gett olika intryck. Det har varit den första fulla veckan med nytt jobb och den har varit full med nya intryck men har samtidigt gått riktigt fort.
Den sörsta skillnaden mot mitt förra jobb stavas M-Ö-T-E-N. Antingen möten då man får information eller möten då man ger information. Värst under veckan var onsdagen då jag hann med 6 olika möten på 6 olika platser mellan kl. 8 och 16.30. Men så är det väl när man tagit ett steg bort från bilarna och tagit en mer administrativ roll då det mer gäller att skapa bra förutsättningar för andra att göra sitt jobb så effektivt som möjligt.
Nu kanske det låter som gnäll men så är det inte. Jag har fantastiskt kul på dagarna då nya frågor haglar hela tiden, det blir inte direkt långtråkigt.
Nog om jobb, den här bloggen skall ju handla om träning och orientering. Problemet är bara att det har blivit lite dåligt med den varan de senaste dagarna. Jag tränade igår i alla fall, stack ut direkt efter jobbet och sprang en runda i skogen. Försökte att undvika stigar och hålla mig i skogen så mycket som möjligt. Förr om åren tränade jag ofta på detta sättet, sprang utan tydligt mål genom skogen och fick se vart jag hamnade. ett trevligt och sätt som ger lite spänning i passet, man vet inte riktigt vart det tar vägen och alltid hittar man någon ny passage där man inte varit tidigare eller en ny kombination som inte provats innan. ett välbehövligt avbrott på de lite slentrianmässiga rundorna man annars springer. Jag får komma ihåg att göra dettta oftare.
Igår blev det tillslut 8 kilometer i skogen runt sjön som tog ungefär 50 minuter. Det är ju ändå i skogen man är under tävling och då skall man väl vara där när man tränar också, även om det bara är löpträning?
I helgen skall jag försöka att få till ett lite mer rejält pass, eller varför inte två? Är någon sugen på att träna på söndag eller är alla och springer i djurparken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar