söndag 20 november 2011

Slarvat igen

Nu har det tyvärr gått några dagar igen sedan jag hörde av mig. Sorry. Men jag har ganska bra ursäkter, jag har haft annat för mig i helgen.
De flesta har säkert hört talas om Skogs Karlarnas Klubb, en sammanslutning av lite grånade män som tycker att orientering är livets salt, men också en förening som ihar en viss mystik kring sig. De som är med är sparsamma med att dela med sig av vad som pågår på deras sammankomster och invigningsriterna är sägensomspunna, endast de som genomgått dom har full insyn.
Och nu är jag en av dom. Hela lördagen gick åt för olika prov och utmaningar innan det efter stor tveksammhet stod klart att jag blivit antagen i detta meriterade sällskap. Dessutom har senaste veckan ägnats åt diverse förberedelser efter att ha fått ingående anvisningar om vad som skulle medföras och tänkas på.
De prövningar vi "gröna" fick genomgå innan vi blev upptagna väljer jag att lämna därhän. Av respekt för de som eventuellt kan bli påtänkta i framtiden. Hela tjusningen och spänningen med det hela var ju att man inte visste vad som låg framför oss och det vill jag inte förstöra för kommande Skogskarlar. Men jag kan berätta såpass att vi hade en minnesvärd dag i Trollhätte skogarna tack vare trevliga ledsagare och ett fantstiskt höstväder i behaglig temperatur.
Det känns lite stort att vara medlem. Inte på grund av allt ståhej runt omkring utan tack vare alla andra gubbar som redan är med. Kul att vara en av dom.

Det blev en sen hemkomst efter lite festligheter och en lång resa hem så förmiddagen var inte den piggaste. Åkte upp till sjön och gick tipspromenad med ungarna, det var säsongens sista med tomtar, glögg och godispåsar.
Men nog om det. Nu får det f.animej bli lite ordning på torpet igen, på tisdag lovar jag att vinterträningen drar igång. Och det är inget jag säger varje söndagskväll......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar