fredag 28 januari 2011

Upp och nervänt

Ringde hem igår morse och då var det -14 hemma i Skene, -16 på jobbet i Hällered. Här i Jokkmokk hade vi +4 grader...... Snacka om att vara på fel ställe och göra vinterprovning.
Åka skidor gick däremot fint igår kväll. Trots att det var några plusgrader så var det fint fäste med VR45, så det var fortfarande kallföre tack vare låg luftfuktighet och kall snö. Skidorna gick lite bättre också, riktigt lätt att få fäste fortfarande men jag upplevde trots det inte att fästet "låg i" som jag gjorde tidigare då det var kallt. Kanske var det bara att det var extremt kärvt som gjorde att skidorna gick tungt? Hoppas på det!
Jag orkade bara två varv igår också, var lite sliten efter jobbet, men det får väl ändå anses OK, 11 kilometer och 44 minuter. Jag borde kunna ta det lite lugnare men det har jag svårt för, jag åker nästan alltid i samma tempo, det är något jag får jobba med. Det vore ju bättre i träningssynpunkt att åka långsammare och istället vara ute i över en timma.
Till helgen har dom lovat kallare väder igen. Tyvärr också snöfall, vi får se om spåren hålls öppna, annars har jag med mig löparskorna också.


Jag provade med en annan bakgrundskarta idag så att det syns lite bättre hur kuperingen ser ut. Det måste vara 10m ekvidistans för den som undrar. rejäla upp och nerförs backar är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar