måndag 24 januari 2011

Tung premiär

Dom hade dragit nya spår nu på eftermiddagen men tyvärr fortsatte det lätta snöandet så det gick allt annat än lätt. Jag hade sett fram emot snabba och lätta nya skidor men dagens pass var nog inte det bästa för att utvärdera det nya paret. Jag tror också att jag hade vallat fästzonen lite för långt fram vilket också gjorde att det gick tungt, får prova att valla lite kortare nästa gång.
Det var dock ganska OK träning, jag fick verkligen jobba för att få det att gå framåt, det gick tungt utför och tjyvsläppte i lössnön uppför. Orkade bara två varv på elljusspåret vilket resulterade i 11 kilometer och 48 minuter.
Lite justering av skorna fick jag också göra, de satt lite löst i början men blev bättre efter en åttajtning. Jag skall nog också dra åt häljusteringen lite, skorna kan sitta lite hårdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar