torsdag 20 januari 2011

Tok shopping!

Igår eftermiddag passerade jag Nässjö i ett jobb ärende och passade då på att ta min lunchrast på Tony Pölder skidaffär. Jag var som ett barn i en godisaffär! Det är en ren fröjd att bara gå omkring och känna och trycka på alla läckra skidor, skor och stavar.
Jag har gått och avat på ett par nya skidor nu sedan förra året. Jag var nära före jul men då slog dom igen butiken för att dom hade för många order så då fick jag vänta. I tisdags återöppnade dom igen och då passade jag på. Jag hade först kikat in mig på ett par Atomic av fjolårsmodellen som jag tyckte låt intressant men dom hade inga i min viktklass. Försäljaren plockade istället fram ett par Madsus Hypersonic som var precis nyanlända, vilka föll mig i smaken så det blev affär. Skidorna är något tyngre än toppmodellen men med samma belag som dom åker WC med.
Pölder har riktigt fin utrustning att prova ut rätt skidor, en maskin som testar spannet och skriver ut kurvor som visar hur långt spannet är med olika tjocklekar av valla. Imponerande! Stenslipning och grundprepp kostade jag också på mig.
En av anledningarna till att jag har gått och avat har varit att jag har "gamla" Profil bindningar/skor på mina gamla skidor. I och med att man nu gått över till Pilot systemet så åkte jag ju även på att köpa nya skor vilket ju gör att priset springer iväg. Jag gjorde dessutom misstaget att prova ett par lite finare än jag tänkt mig från början så det gick som det brukar, jag fick lägga emellan lite mer men skorna är mycket skönare än de första, Salomon RC-carbon.

1 kommentar:

  1. Se där, då är vi stallkompisar! Madshus och RC-Carbon endast det bästa för eliten;) Synd att inte kondition går att köpa lika lätt!

    SvaraRadera