torsdag 27 januari 2011

Kallare än väntat

Dom lovade att tempen skulle stiga igår kväll men det blev tydligen lite fördröjt. Vi hade -16 på vägen hem och likaså när jag stack ut på skidorna men då jag kom tillbaks till hotellet var det nere på -22. Kinderna var rejält kalla och idag känns det lite stramt i skinnet, hoppas att det inte har blivit några skador....
Jag provade att valla lite kortare igår, jag la på i den kortaste zonen som egentligen är för klister, men jah tyckte ändå att det högg under skidorna. Visserligen var det kallt och kärvt men det skall ju inte hugga så idag på morgonen mailade jag till Pölder för att höra vad dom tyckte. Känns ju surt om mina nya fina skidor är för mjuka, men dom skall ju ha en spanngarati så det skall nog lösa sig.
Två varv på elljusspåret var allt jag vågade mig på i kylan, det gick i alla fall lite fortare än i måndags, 45 minuter på 11 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar