söndag 2 januari 2011

Familje träning

Vi utnyttjade en fantastisk vinterdag och åkte upp hela familjen till sjön för lite skidåkning. Lisa tröttnade ganska fort och gick in till mormor som hade hand om serveringen men Ylva, Karolina och jag stack ner på sjön. Det hade gått upp ganska mycket vatten genom isen så spåren var till stora delar förstörda. Ylva och Karolina bestämde sig istället för att ta ett varv på elljusbanan, en ganska tuff utmaning för Ylva som bara har åkt här hemma i trädgården förut. Jag stack iväg själv ut på basvägen som tyvärr inte heller var lika fin som den var igår då jag passerade på min löprunda, någon hade kört med någon typ av hjulfordon och förstört bitar av spåren. Trist med tanke på hur fint det var igår.
Ylva kämpade på bra och fick åkt ett par kilometer med ganska många fall, men det är ju inte oväntat första gången, så fikat i stugan efteråt var välkommet för trötta ben och kalla fötter.
Så här fint var det igår när jag passerade spåren. Märkligt att det inte får vara ifred.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar