lördag 29 januari 2011

Härlig omväxling

Inatt hade det snöat nästan 10 cm som effektivt förstört de nykörda skidspåren sedan igår. jag var förberedd på detta och hade redan bestämt att blev det så så får det bli en löprunda istället och det blev det.
När frukosten hade sjunkit i magen drog jag på mig skorna och stack iväg västerut på Karatsvägen som går västerut från Jokkmokk. Det är lite svårt att få till några rundor häruppe, alla vägar går bara rakt ut i ingenstans i flera mil, så jag gjorde det enkelt för mig, jag sprang ut i lite över 30 minuter och sedan vända jag tillbaks.
Vädret gick från mulet till klart medan jag var ute, lätt lätt snöfall när jag sprang ut övergick i solsken innan jag var tillbaks. Behagliga -2 grader och vindstilla gjorde turen riktigt behaglig och en behövlig omväxling från veckans skidåkningspass.

Förhoppningsvis har dom dragit nya spår under dagen och isåfall kan jag åka på Getberget imovarven på rgon, också det bra omväxling från elljusspåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar