torsdag 13 januari 2011

2 i rad

Träning idag igen, andra i rad. Tittade på väderleksrapporten, inte Robban Brobergs, utan den riktiga och insåg att det var nog sista dagen idag som det var någorlunda skidföre. Imorgon skall det snöa och till helgen skall det bli +3 och ösregn. Förhandlade till mig ett par timmar innan Karolina skulle till stallet och stack upp till Haratången som visade sig från en av sina bättre sidor. det var lite glatt i spåret bitvis, speciellt inne i skogen dör det inte föll så mycket nysnö sist, och skidorna släppte ibland men spåren var djupa och hårda och glidet OK.
Åkte först milen men vek tillbaks där 4:an går över och åkte ett varv till uppe på mossarna så att jag fick ihop 14 km. 55 minuter tog det så det var ganska snabbt före.
Hejade på Tobbe som så när kom ifatt mig innan jag klev av nere vid stugan, han hade åkt ett varv på milen och skulle ta något extra varv på elljusspåret.


Det känns lite vemodigt att vädret skall förstöra skidföret nu när det är så fint. Men jag får trösta mig med att jag åker upp till Jokkmokk nästa söndag och att vi bara är i mitten av januari, det kan bli mycket vinter ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar