måndag 3 januari 2011

Bra vändning!

Hela dagen på jobbet idag har jag varit loj och inte känt för någonting. Gick mest och funderade på vad jag skall hitta på för att få tillbaks lusten att träna igen, det kändes inte kul att varken springa eller åka skidor.
På morgonen hade jag bestämt mig för att åka upp till Haratången för att åka skidor och ringde till Karolina för att förvarna. När jag gick hem hade jag ändrat mig och ringde igen och meddelade de ändrade planerna. Halvvägs hem hade jag ändrat mig igen så jag slog Tobbe en signal för att höra hur föret var när han åkte igår och han garanterade kallvalla före och fina spår. Tack Tobbe för det, för det var fantastiskt fint idag!
Slängde mig på vallagrejorna, fick bort klistret från igår och la på fyra lager VR40 istället. Pratade med Fredrik i telefon på vägen upp och hörde att han hade kört på klister med kallvalla uppe på igår vilket oroade mig lite. Var det tillräckligt med kallvalla? Provade upp i backen bakom stugan och det var super bett!
Åkte först milen med pannlampa och när jag kom tillbaks kom jag precis när tjejträningen skulle ge sig iväg vilket passade mig utmärkt, jag fick lite draghjälp då jag avslutade med ett varv på 4:an.
Sammantaget var det ett riktigt bra skidpass. Skidorna var perfekta, bra bett och fint glid, jag stod och stakade betydligt mer uppe på mossarna än vad jag brukar. Det kändes som jag hade mer i kroppen och hade kanske kunnat åka längre men klockan gick och det är bättre att sluta med en bra känsla i kroppen.

Tänk att det kan vända så fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar