söndag 9 januari 2011

Nytt långpass till handlingarna

Idag fick jag till säsongens tredje långpass. Det har gått bättre och bättre, första var en pina, andra var jag rejält trött och idag kändes det ganska OK.
Vi var tyvärr inte så många, det var Bosse, Martin U och jag, men vi hade en trevlig tur i det extremt hala väglaget. Bosse hade anpassat dragningen så att vi sprang mycket på väg men det hanns också med någon passage med snöpulsning. Grusvägarna var mestadels helt istäckta efter regnet och mina VJ Sarva fick verkligen bekänna färg och gjorde det med den äran, det var bättre grepp ute på isen än att springa i snön där det gärna släpper lite.
Vi sprang från stugan över till Kovra där vätskan var placerad, tog en runda ner mot Hanatorp tillbaks till Kovra och avslutade upp till Backen och runt Dräggsjön, in alles 17 km som avverkades på 1:45 inklusive drickapauserna. Inget mördartempo direkt och kroppen kändes som sagt bra hela vägen.
Jag är en utpräglad medgångslöpare och det hjälpte nog lite idag också, Bosse hade inte en av sina bättre dagar och sladdade på sista rundan, mycket tack vare lite sämre bett i skorna, och det faktum att någon mår lite sämre får en ju att må lite bättre.


Första drickapausen mellan Kovra och Segarsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar