tisdag 18 januari 2011

Bra känsla men lite besviken

Med tanke på hur det kändes att springa idag så blev jag lite besviken när jag stannade klockan. Det var äntligen bart på asfalten så att jag slapp att halka fram för första gången på flera månader. Otroligt skönt att kunna slappna av och bara koncentrera sig på löpningen. Det flöt på bra från början och tempot kändes ganska bra, upp i backarna mot Örby kunde jag trampa på bra och hade även ork att hålla trycket nerför istället för att vila på steget som det annars så lätt blir när man är trött.
Upp för Kungsfors backen började det sedan att ta emot men jag hämtade mig bra och kunde sedan tassa på upp till Frölich. Backen upp mot Nycklaberget gick sedan på ren vilja innan jag hade nerför genom Sandvallsäng.
Jag trodde nog att tiden skulle bli lite bättre än vad den blev. Displayen visade 1:00:30 vilket var lite sämre än jag hoppats på men då slog det mig att jag stannade ju och hejade på Karolina och barnen strax efter start och det tog nog nästan en minut, och i så fall skulle jag ju vara under timman! Med god marginal!
Nu käns det lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar