lördag 2 oktober 2010

Gott! Där satt den!

Riktigt bra orientering idag på Horreds medeldistans! Både från mig och arrangörens sida.
Jag hade inte så höga förhoppningar inför dagens tävling. Trots att jag visste att Bosse hade lagt banorna så är terrängen nere vid Kilagården som den är; kuperat och brötigt. Men, jag blev riktigt överanskad, positivt denna gång, det var kuperat och också brötigt på vissa ställen, men det var fin orientering och äntligen en riktig medeldistans, inte någon förkortad långdistans som det har varit tidigare i höst. Det var många kontroller och mycket riktningsändringar, precis som jag vill ha det.
Och jag orienterade dessutom som sagt var riktigt bra. Jag hade det där självklara flytet då allting är så där lätt och man tycker att här kommer ingen att missa. Missade inget förutom på näst sista då jag smet förbi kontrollen och fick vika tillbaks och var dessutom slarvig vid utgången så att jag studsade på stigen till vänster innan jag vek ner mot sista.


Vann gjorde jag också! Jag slog Nichlas Wallström och Thomas Josarp som var 2:a och 3:a, var hela 2.38 före Nichlas, faktiskt lite överlägset.
När jag tittar på sträcktiderna så hade jag en bra bit mellan 6:an och 12:an då jag vann alla sträckor, men även början var bra då jag på bara en sträcka är sämre än 3:a. Tappar sedan lite på slutet beroende på strulet vid näst sista.
Sammantaget ett bra och kontrollerat lopp, som ledde till en kul seger där jag slog både Nichlas och Josarp!

1 kommentar:

  1. Grattis till segern.

    Bra tid i den bitvis eländiga terrängen.

    Blir nog ganska bra poäng i sverigelistan för dej.

    Ser du fortfarande bra eller har du linser ,glasögon för att se kartan?

    SvaraRadera