söndag 24 oktober 2010

Markbygdens OK's KM

Idag har vi avgjort vem som i ett år framåt kan titulera sig klubbmästare i Markbygdens OK. Det blir tyvärr inte jag men jag är ändå nöjd med min insats idag, gjorde ett stabilt lopp utan att göra några större misstag. Löpningen funkade ganska bra, blev dock inte riktigt trött på slutet så kanske tog jag inte i tillräckligt ändå.
Bertil hade lagt en tuff och rättvis bana som var lagom idag då det bara var några plusgrader och regn i luften, man är inte så sugen på att kasta sig i några större mossar i sådana förutsättningar.

Man kan väl diskutera om mina vägval till 12:an och 13 var det mest optimala men till 12:an blev jag tveksam om det var rätta att gå förbi höjden nere vid sjön och till 13:e hade jag först tänk att vika rakt över höjden mot kontrollen men ångrade mig efter att ha sprungit några hundra meter på stigen. Det var snabbt nerför på stigen och åkern, skulle vara spännande att jämföra sträcktider med någon som sprang mer rakt på.
När jag åkte hem var jag lite över 2 minuter efter Johan Knubbe som ledde, David Hansson och Lennart var också före men jag hade slagit Bosse med en halv minut. Albin var fortfarande ute i skogen, han har säker slagit mig också, återkommer med fullständiga resultat.
Jag är nöjd med mitt lopp och alla som sprang fortare är bara att gratulera.

2 kommentarer:

  1. Intressant att du la ut dina sträcktider. Till 7:an gick jag stigarna vid 10:an och ner mot stigslutet men gick lite för långt på stigen i ringen så jag kom ner i sänkan och fick vända upp och förlorade sträckan med 41 sec. Sprang rakt på mot 12:an och var 18sec snabbare. Rundade in snett mot 13:de efter stigförgreningen och hade 3,33 på sträckan annars har har vi ganska lika sträcktider

    SvaraRadera
  2. Lite fler jämförelser. Jag är lite långsammare i början och är nästan 1:30 efter totalt vid 4an (som jag missade en halvminut). Till 7an gick jag stig runt 10an, genade lite här och där och var 1 sek efter dig på sträckan. Till 8an gick jag stigen tillbaka och runt vänster ända runt det gröna, tid 2:44. Till 9an rakt på strecket 2:37. Till 13 runt mossen på stigen och sen rakt på, tid 3:20. I övrigt ungefär liknande vägval.

    SvaraRadera