torsdag 14 oktober 2010

Natt träning i skymning

Idag var det jag som hade lagt den gemensamma träningen för markklubbarna från vår klubbstuga. Pga älgjakten var vi lite begränsade och fick bara vara i området mellan klubbstugan och sjön och mellan Krok och Uvberget, så det fick bli slingor med centrum uppe vid stugan. Tre slingor hade vi,två lite svårare och en lite lättare. Sprang man alla tre fick man ihop nästan 8 kilometer.
Det var lite tunt med uppslutningen vilket kanske kan förklaras med att många åker till Dala dubbeln imorgon och att det var just natt orientering på programmet. Hatten av dock för dom som kom!
Jag sprang bara två slingor, de två "svåra", vilket jag tyckte räckte för dagen. känslan var betydligt bättre än i tisdags, idag fanns det åtminstone lite sprutt i benen, därför kändes det bäst att kliva av medan jag fortfarande var pigg, allt för att få en bra känsla i kroppen inför helgen.








Riktigt mörkt var det inte då vi satte igång efter en kortare uppvärmning, men ganska snart behöves lampan för att kunna se kartan inne i skogen. Tyvärr glömde jag GPS klockan hemma så ni får gissa mina vägval. Det märks att det är ett tag sedan kartan reviderades i detta område, en ytrevidering hade gjort gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar