söndag 10 oktober 2010

Cykel avslutning

Idag var det nog sista gången för i år som jag var ute och cyklade. Det har varit tunt med denna vara i höst, så länge tävlingarna håller på har jag varit försiktig med att blanda ut löpningen för mycket. Jag vet inte om det stämmer men min känsla är att om jag cyklar för mycket så blir löpsteget lidande.
Men idag var jag ute. Termometern visade bara 7 grader, jag hade hoppats på att det skulle bli som igår att solen torkade upp dimmolnen och att temperaturen skulle stiga något, men icke så, det var rejält grått när jag gav mig iväg. Kände ganska omgående att jag hade lite i underkant mycket kläder på mig, jag hade bara mina cykelbyxor över de ädlare delarna så när farten gick upp i nerförsbackarna drog det rejält mot skinnet. Hoppades på att det skulle bli bättre när jag fick upp värmen i övriga kroppen men nere i Torrås fick jag ge upp och ringde efter assistans. Karolina satte sig i bilen och levererade ett par vindkalsonger mellan Sätila och Hyssna och det gjorde hela skillnaden, resten av rundan var rena njutningen.
Nästan 6 mil blev det, och möra ben.

Jag och Lisa gjorde en fin skogspromenad på förmiddagen också. Efter frukost, medan daggen fortfarande låg tung, tog vi med oss frukt upp till "stora granen" i skogen ovanför vårt hus.

Detta är en något minde gran....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar