fredag 8 oktober 2010

Inget vidare, faktiskt

Min grundinställning är att träning är kul, eller i alla fall att träning skall vara kul. Gör det kul, annars kan det kvitta. Om man är på min nivå, avdankad och grå med viss livs kunskap, så har jag insett att mitt fritidsintresse skall ge mig något tillbaks, hela tiden, på ett eller annat vis. Men här finns det givetvis, som alltid, flera sätt att se på sakernas tillstånd.
Ta dagens träningspass som exempel. Man kan se det som ett riktigt skitpass i riktig skitterräng. eller, så kan man se det som ett riktigt bra pass i skitterräng.
Jag stack direkt efter jobbet till Skåpeslätt där Hestra/Bredared hade DM för några veckor sedan. Mitt intryck då var att skogen var inget att skriva hem om, och mitt intryck består. Kartan är helt OK, men skogen är faktiskt riktigt tråkig. Där det är intressant kartbild för orientering är det grönt och brötigt, och där skogen är fin är orienteringen tråkig.
Därför är jag nöjd med att jag genomförde passet som jag hade tänkt, och att orienteringen funkade OK. Av samma skäl väljer jag att se det som ett bra pass i skitterräng. Alltså ganska bra trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar