måndag 4 oktober 2010

Fortsätter i bröten

Jag tänkte att när man nu ändå har farten uppe i brötig och kuperad skog så kan man lika gärna fortsätta. Medan ungarna var hos kusinen och tittade på en nyinköpt dvärg hamster, så fortsatte jag upp till Brännekulla för att springa en egen gjord bana. Ville få lite långdistans stuk på sträckorna idag, det har varit lite si och så med skärpan på längre sträckor i höst. Jag ville få till att jag håller ihop orienteringen även när jag kan generalisera och förenkla lite mer, så jag hade lagt längre sträckor i tuff terräng.
För tufft är det där uppe, riktigt storkuperat och inte lättlöpt någonstans pga vegetationen eller stenig mark. Jag tyckte dock att jag fick till det bra, orienteringsflytet från i lördags håller i sig och jag hade inga problem att hålla i kartan, det flöt på bra även i de tuffa partierna. Hade 51 minuter på 5,8 kilometer, klart godkänt med tanke på terrängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar