torsdag 30 september 2010

Keps OL

Idag var det keps OL som stod på programmet på markklubbarnas gemensamma träning. Vi skulle träffas uppe vid Hedgärdessjön så jag bytte om hemma och tog bara på mig överdrags jackan och sprang hemifrån. Väl där visade det sig att vi skulle ha övningen uppe i "vår" kulle bakom Roffes!
Keps OL går till så att man springer två och två, den första springer ut till första kontrollen och lämnar kepsen, springer tillbaks till starten och lämnar över kartan till löpare nummer 2 som springer ut och hämtar kepsen vid 1:an och springer sedan till 2:an och lämnar innan överväxling till löpare 1. Löpare 1 hämtar sedan vid 2:an osv..
Vi delade upp oss så jämnt som möjligt, de yngsta fick välja en av oss äldre att springa med, jag blev vald av Pontus K, ett bra lag.
Vi började på olika kontroller och vi blev ganska ensamma i skogen, jag och Pontus, redan från början. Pontus hade slarvat lite vid vår 7:e kontroll och lagt kepsen vid en sten lite för högt upp så jag fick leta lite innan jag hittade den. Annars gick det bra, och när Lena blåste av övningen för att mörkret börjat lägga sig var vi först tillbaks med kepsen. Det uppstod dock lite diskussion efteråt om vem som varit snabbast då några par hade tagit alla kontroller men fått hålla på längre än oss. Men jag och Pontus var dock helt överrens om vem som varit snabbast.......


Tufft blev det med högt tempo och en sugande backe tillbaks till starten varje varv. Speciellt nere från 8:an var det segt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar