söndag 12 september 2010

Riktigt bra!

Ikväll kommer jag att somna gott efter två tuffa tävlingar på lika många dagar. Idag var vi tillbaks i Skåpeslätt för att göra upp om stafett DM. Det var Johan Mars på första, en sen inhoppande Magnus Nordgren på andra och så jag som ankare, ett lag som med lite flyt kunde vara med i toppen på H40.
Johan inledde men hade inte riktigt turen med sig idag. Efter målgång klagade han på att kroppen inte svarade som den brukar, han var med bra i början men missade tyvärr redan på 2:a kontrollen och fick sedan slita. han gissade på att det var en förkylning på gång och var tyvärr hela 14 minuter efter då ledande Trollhättan till första växeln.
Magnus gjorde sedan ett helt OK lopp på den lite kortare mellansträckan, plockade både tid och en placering och kunde skicka ut mig 11 minuter efter på 7:e plats.
Jag hade känt mig otroligt seg hela morgonen, loppet från igår satt verkligen i benen, och jag ville helst sippa att springa helt och hållet. Värmde upp lite slarvigt och var inte riktigt med då Magnus plötsligt dök upp i backen ner mot mål. Började att springa och blev riktigt förvånad över hur lätt det gick, kanske var mina tunga ben bara nervositet som nu släppte? Tuggade upp för första backen och fick första kontrollen perfekt, kom bra in i orienteringen direkt och hittade ett lagom tempo som jag trodde skulle hålla hela vägen. Plockade kontroll efter kontroll och blev inte speciellt sliten innan jag närmade mig varvningen. Väg-vägvalet tog ganska hårt både fysiskt och psykiskt, men höll ände ihop det bra på slutet utan missar och med gott tempo. Såg några löpare som jag misstänkte kunde vara i H40, bl.a. Ulricehamn och Orinto men ingen kändes som att dom hotade mig utan jag kunde dra ifrån ganska omgående.
Gick i mål på 44.59 och på 5:e plats. Hade alltså tagit två placeringar, tagit in nästan 3 minuter på täten och vunnit sista sträckan! Klart godkänt!
Så här i efterhand kan jag bara konstatera att jag var piggare än jag var igår och höll ihop orienteringen bättre, även om det var enklare orientering idag.


Det enda lilla misstag jag kan hitta är att jag kunde ha gått mer rakt på i ingången till 7:an. Men. å andra sidan, den sträckan vann jag ändå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar