söndag 5 september 2010

Natt svart

Nu är jag långt ner i källaren, för vilken gång i ordningen denna skit-höst vet jag inte riktigt. Jag var ute och testade lite igår för att veta var jag stod inför dagens tävling men testet föll ut med underkänt resultat. De flesta förkylnings symptom har försvunnit men när jag springer känner jag mig tung över bröstet, så det finns tydligen lite kvar i de övre luftrören. Jag bestämde mig därför i morse att stå över med tanke på att det DM snart drar igång. Tyvärr, mitt enastående track rekord i höst står sig, bara en genomförd tävling. Helt j-vla kass!!!!

Jag har istället varit hundvakt och gräsklippar installatör idag. Svärföräldrarna är ibland hundvakt åt en liten Jack Russel men var idag dubbelbokade då dom skulle vara funktionärer på tävlingen så jag hoppade in och lovade att ta med Bebben ut på en rejäl promenad. Vi gick runt sjön här hemmifrån i det fantastiska höstvädret.



Så här vackert var det uppe vid Hedgärdessjön idag, sjön låg helt spegelblank.


Min lille nye kompis Bebben, som inte nöjde sig med att sitta still i många sekunder innan han ville jaga vidare.

Nu på eftermiddagen har jag även tjuvstartat med att installera det nya inköpet, gräsklipparen. Det fattas dock lite kabel som jag får köpa imorgon, men sen kan vi nog provköra lite-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar