onsdag 8 september 2010

Ljusare läge

Igår var jag uppe vid klubbstugan och var med på den gemensamma träningen. Luftrören har känts bättre nu i början på veckan så jag tyckte att det var dags att göra ytterligare ett försök. Vi sprang bort till Lillasjö där Lennart hade ritat in fyra slingor som vi sprang. Först hängde vi ut en slinga och sedan sprang jag allihop, inklusive den jag hade hängt ut. hade god fart de första två slingorna, tog det sedan lite lugnare den tredje. Vilade lite vid starten innan jag bestämde mig för att även ta den fjärde en andra gång, den som jag hade hängt ut. Inklusive löpningen fram och tillbaks blev det 65 minuter.
För första gången på flera veckor så är jag nu riktigt hoppfull inför kommande DM tävlingar, det gick lite trögt att springa delvis igår men det är väl bara naturligt efter sjukdomen, men det käns ändå som det finns lite tryck kvar i benen.
De kommande två helgerna skall fyra DM tävlingar brännas av. Det startar nu till helgen med Medel och Stafett för att fortsätta nästa med Natt och Lång. Fyra chanser att göra bra lopp och förhoppningsvis framskjutna placeringar.
Det är ju så att jag aldrig har lyckats att bärga något DM-tecken, jag har harit nära många gånger, har varit 2:a hela 7 gånger, men har aldrig fått sätta pricken över i:et. Mitt långsiktiga mål är därför att vinna ett DM, det behöver inte ske i år, speciellt med den dåliga uppladdning jag har haft, men någon gång skall det ske!

1 kommentar:

  1. det är klart att du tar ett DM-tecken...Kör så det ryker.

    SvaraRadera