onsdag 29 september 2010

Dubbla målstämplingar

I söndags när jag sprang tävling råkade jag ut för något som jag vill varna andra för.
Vid målgång stämplade jag ut och ställde mig för att pusta ut. Efter ett 10 tal sekunder blev jag osäker på om jag fått ljud och ljussignal då jag målstämplade, så jag tryckte dit pinnen igen. Så här i efterhand blev jag osäker på vilken stämpling som systemet använder sig av. Denna osäkerhet förstärktes av att jag blev sist av alla startande på målspurten, visserligen är jag osnabb men jag brukar alltid spurta ner några av konkurrenterna.
Jag ställde en fråga på A:et och fick följande svar från LT:

Det är den sista som används. Detta är bra för om någon inte har tömt sin bricka utan har en målstämpel där sen tidigare så kan löparen ändå få en tid.
Men det är många som inte vet om det utan stämplar en gång till vid målgång och sen klagar de på att målenheterna inte är synkade :)

Alltså, stämpla bara EN gång när ni går imål! Annars går det som för mig, ni får 10 sekunder för lång tid, både på spurten och totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar