tisdag 21 september 2010

Inget flyt

Det verkar som om min form jag anade förra veckan är som bortblåst. Det går tungt att springa och orienteringsflytet lyser med sin frånvaro.
Idag var jag borta vid klubbstugan och var med på den gemensamma träningen. Vi gjorde en kontrolljakt som går till som följer; Man är ett gäng, vi var 5 stycken, Martin F, Niklas F, Klas U, Erik och jag. En av oss sprang först till en startpunkt var som helst i skogen, delar ut kartorna till de övriga och talar om vilken kontroll som skall tas. Först dit får 3 poäng, 2:an 2 och 3:an 1. Sedan gör man om samma sak med en ny ledare. På så sätt blir det lite som orienterings intervaller.
Grabbarna var snabba och jag fick mest ha tur om jag skulle vara bland de 3 första. Dessutom gjorde jag en riktig dundermiss, kontroll 35 i det gröna var jag helt snett ute på och trots att jag var ute och vände på stigen gick jag tillbaks ut till fel område innan jag gick upp på rätt höjd. Jag har aldrig fått ihop kartan där, inte förr och inte nu heller.....
Sammanfattningsvis, dålig sprutt i benen och oskärpa i orienteringen. Kass alltså.


60 minuter håll vi på och sprang 7,5 kilometer.

2 kommentarer:

  1. Hade du byggt om din laddare till pannlampan, Hur? Vem? Hjälp!!

    Anders Henriksson

    SvaraRadera
  2. Anders: Vad har du för problem? Är det att laddaren inte passar i ett vanligt uttag? Isåfall finns det adaptrar att köpa, kanske kan finnas på någon el-affär, kanske Claes Olsson?

    SvaraRadera