lördag 18 september 2010

Besviken

Det var inte min dag igår. Heller.
Jag har ju känt mig riktigt bra nu när jag äntligen blev frisk från förkylningen så jag hade ganska höga förhoppningar inför gårdagens Natt-DM i Tibro. Om jag bara höll ihop orienteringen så skulle det kunna bli ett bra lopp.
Därför är jag idag riktigt besviken att det inte gick alls som jag hade hoppats och orsaken är magen. Började redan vid 2:an känna av att det började att knyta upp sig i magtrakten och mot 3:an blev det bara värre. Det är riktigt svårt att koncentrera sig på orienteringen när man har magknip så därför hade jag inte den koll som krävdes när jag var på väg in mot kontrollen och i ett sånt område gick det sedan som det gick, storbom. Försökte att gå en bit efter att jag äntligen tagit kontrollen men det ville inte släppa så jag tog beslutet att lägga ner kvällens aktiviteter och försöka att ta mig hemåt så fort som möjligt, vilket ju inte var speciellt fort så när jag väl kom till målet var jag riktigt frusen i det halvblöta vädret. Efter en kort bussfärd tillbaks till duschen var det gott att komma in i värmen.
Sk. "natta-mage" har ju många ont av men jag har bara råkat ut för det någon enstaka gång förrut, vet inte riktigt vad jag har gjort annorlunda denna gången. Får fundera på det.
Björn Mårtensson Skogsstjärnan, vann i år igen, före Kenneth från Tranan och Björn Kristiansson, Trollhättan. Dom sprang fort alla tre, men jag hoppas och tror att jag hade kunnat knipa en fjärde plats om inte om hade varit. Men nu var det ju det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar