lördag 3 mars 2012

Tillbaks från de döda

Nu var det länge sedan. Både sedan jag var här och skrev och sedan jag tränade. Den senaste veckan, ända sedan i fredags, har jag varit i Norrland och jobbat, jobbat och jobbat. Från tidig morgon till sen kväll, har varken varit tid till träning eller bloggande.
En del i det nya jobbet som jag fick i höstas är att i slutskedet av projekten avrapportera läget för vår kära företagsledning, både teoretiskt och praktiskt vilket vi nu var uppe och gjorde. Spännande att få tillfälle att både få prata inför och umgås med de höga herrarna och damerna. De är skärpta och "down to buisness" samtidigt som dom är förvånansvärt lättpratade och avslappnade.
Jag kom hem i torsdags kväll och igår fredag fick jag äntligen tillfälle att träna igen. Inte bara en gång utan faktiskt två då Ylva var sugen att utnyttja det fina vårvädret för en liten löptur när jag kom hem. Det blev inte så värst mycket till löpning, jag fick veta att det var viktigt att ta det försiktigt första gången och gå mycket. Kraft att prata fanns det som tur var massor av......
Efter det tuffa första passet tog det andra vid direkt som jag fick sköta på egen hand. Jag var grymt sugen på att springa i skogen nu när all snö har försvunnit och det var riktigt fint. Barmark men ändå fortfarande hårt i backen, bara lite is i vissa mossar. Fick ihop nästan 6 kilometer plus de 3 med Ylva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar