söndag 26 februari 2012

Dåligt. Och sämre.

Nu var det länge sedan jag var aktiv ute i cyberrymden. Det har sina förklaringar, men jag återkommer till det.
I torsdags tränade jag i alla fall. Vi hade sedvanlig "torsdags distans", denna gång från vår egen klubbstuga där Lennart hade förberett. Min dåliga form håller i sig tyvärr, det vägrar att lossna, tungt och oinspirerat. Det fanns rundor mellan 6 och 12 kilometer att välja mellan och jag nöjde mig med 8,5. Inte riktigt vad jag varken behöver eller har hoppats på men jag har inte mer i kroppen just nu, varken fysiskt eller psykiskt.
Efter torsdagen har jag inte tränat och förklaringen heter jobb. Jag åkte upp till Norrland med flyg i fredags eftermiddag och skall vara här tills på torsdag och dagarna fylls nu med jobb från tidig morgon till sen kväll. Det är surt att vara här uppe när det är strålande solsken och -7 grader men inte ha med sig skidorna! Dumt kanske ni tycker men det är helt enkelt så att det finns ingen tid till att träna. Vi lämnar hotellet vid 7 på morgonen och är inte tillbaks innan vid 8 på kvällen, lagom till att få i sig lite mat innan man stupar i säng. Knappast ideala förhållanden för träning.....
Detta innebär att jag inte kommer att röra på mig innan jag är hemma igen, tidigast på fredag. Förhoppningen är dock att jag skall kunna ta igen detta veckan därpå då vi åker på semester till Sälen. Och då är skidorna med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar