måndag 13 februari 2012

Nästan långpass

Förkylningen är fortfarande närvarande även om den nu börjr att bli mer diffus i kanterna. Näsan rinner och det känns när man springer att man inte är på topp.
Gårdagens långpass blev lite rumphugget, istället för att följa med Bo, Fredrik och Thomas (kul att Tranberg dök upp också) så kortade jag av strax efter första dricka pausen, det gick lite för tungt för att jag skulle våga pressa kroppen för mycket. Det blev trots allt 12 kilometer så riktigt kass var det inte men att kalla det långpass är kanske inte riktigt rätt. Efter att jag lämnade de övriga så sjönk tempot något, det är svårt att motivera sig efter att man "gett upp", det blir lätt att man bara tar sig hem resten av rundan. Men det var en härlig tur, molntäcket luckrades suksesivt upp och det var till och med lite accompanjerande fågelsång. Det drar sig mot ljusare och mer vårlika tider. Kanske snart dags att ta sin första skidtur för året....?
Jag har inte laddat ur klockan ännu men jag återkommer. Rundan gick ner mot Getabo och tillbaks och jag var ute i 1:15. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar