torsdag 2 februari 2012

Kyligt

Det var -8 när vi gav oss iväg hemifrån Fredrik Asks ikväll men 1:20 senare var det hela -13... Det bet i kinderna och det var till och med frost på tröjan under jackan.
Annars var rundan som att komma hem, det var gamla välkända stigar och vägar för mig men det var flera år sedan jag sprang på dom. Då jag växte upp i Örby var skogen där golfbanan nu ligger min egen träningsarena men av den finns det nu bara små fragment kvar. Mycket har förändrats men annat är precis sig likt.
Vi var åtta stycken idag med återigen en kraftig dominans av OK Markare. Kul att se så många blå-orange kläder. 12 kilometer fick vi ihop, det mesta på stig i skogen, riktigt trevligt.
Jag fick släppa några meter på slutet på vägen förbi Furet, ungtupparna ökade tempot lite grann och jag kunde inte svara. Dom springer lätt dom där små rackarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar