måndag 19 mars 2012

Lite revansch

I januari sprang jag vinterns andra Natt-7a för min del. Av olika anledningar har det sedan dess inte blivit några fler, sjukdom och resor har varit i vägen. Just detta lopp var nog ett av de sämre jag presterat på senare tid vilket ni tidigare kunnat läsa om här på bloggen.
Igår var det återigen dags att komma sig ut på en träningssväng men tack vare att vädret var både kyligt och fuktigt så behövdes det något extra för att hitta motivationen att göra något bra. Och vad passar då bättre än att få sig lite revansch? Sagt och gjort, jag letade längst ner i skäms-högen av kartor och drog till Viskafors där jag hade utökat den ordinarie banan med några extra kontroller. Planen var att skippa slingorna för att istället få en extra sväng i junfruerlig skog, åtminstone för mig.
Känslan var att det gick långsamt men jag jagade ändå inte på, det var viktigare att orka hela rundan utan att mattas allt för mycket. Visst hade jag lite sämre perioder men krafterna fanns förvånande kvar i slutet ändå. Och riktigt långsamt kan det inte ha gått, jag hade 51 minuter på 6,7 löpta kilometrar, kanske var det 6 kilometer fågelvägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar