fredag 16 mars 2012

2 träningar sedan sist

Jag lovade att jag skulle träna i tisdags och det gjorde jag. Min dåliga uppfostran har lärt mig att hålla vad man lovar.
Min förbannade skrivare funkar fortafrande inte (nu har mina ideer på åtgärder sinat så nu blir det snart en ny) så jag får återvinna gamla övningar som jag har liggande i den stora karthögen. Eftersom jag inte har varit hemma mycket det senaste och inte varit mycket i skogen efter att snön försvann så njöt jag i fulla drag av att åka ner till hajoms skola och komma ut i den fina terrängen. Jag har sagt det förrut, detta är min favorit bit av porienteringskarta vi har inom rimligt avstånd.
Det blev inte så långt men tempot var förvånandsvärt gott. Det kanske inte kändes så men var ändå uppenbart när jag tittade på klockan efteråt.
Tyvärr har jag inte fått över rutten på kartan jag använde. Den där jävla skrivaren som spökar igen....

Tyvärr blev det ingen träning igår torsdag men idag fick jag till det igen. Ingen kartträning men väl en skön runda i ett härligt vårväder. Sprang faktiskt lite längre än jag hafde planerat bara för att det var skoj. hade egentligen planerat att vika av uppe vid Långhall men benen ville fortsätta rakt fram upp över Ulvåsen också. Strax över milen blev det till slut.


Helgen skall bedrivas på hemmaplan. Äntligen! Det känns som om det är evigheter sedan jag var hemma en hel helg och om jag räknar efter är det faktiskt över en månad sedan..... Gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar