onsdag 7 mars 2012

Sjukvakt runt Kalven

Idag var det min tur att vara sjukvakt åt Lisa, hon har fortfarande feber, upp emot 40 grader nu på kvällen, så prognosen för att hon skall komma ut i backen denna vecka ser mörk ut. Det har dessutom blåst snålt och snöat på tvären så det var inte så mysigt att ge sig ut i backen.
Tränat har jag däemot gjort, efter lunchen, då Karolina bytte av mig i sjukstugan för en stund, stack jag bort till Tandådalen och trängdes med turåkarna runt kalven. En fin runda som jag aldrig har åkt förrut, lite flack kanske om man vill ha träning men med min tveksamma form så satt det som en smäck. Gott om folk var det ute som trotsade blåsten, det gällde att åka åt rätt håll, om man startade i tandådalen och åkte upp längst vägen först hjälpte vinden en upp för de inledande backarna. Efter Östra var det goa lätta backar utför som enkelt stakades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar