onsdag 7 mars 2012

Sjukt skoj

Eller det skall egentligen vara sjukt och skoj, för det är det som gäller på den här semestern. Lisa har tyvärr blivit rejält sjuk, igår kväll hade hon över 40 grader och vi får turas om att vara hemma och passa henne istället för att var i backen. Synd på alla sätt, hon hade behövt vara med på skidskolan för att få kläm på skidåkningen och vi andra hade gärna varit i backen.
Mer glädjande är att Ylva, efter en lite trevande start i måndags, plötsligt fick ordentlig fart under skidorna under gårdagen. Jag fick ta till alla övedrtalningsmetoder i boken för att få henne att var med på skidskolan igår, det mesta var kass, skolan var tråkigt och de andra åkte ifrån henne. Men snacka om förvandling! När lektionen var klar hade hon världens största leende på läpparna och allt var plötsligt toppen. Proppen hade verkligen gått ur och hon hade upptäckt att det inte var så farligt som hon tidigare trott. När vi var ute på eftermiddagen fick jag dra henne ifrån backen trots att både fötter och händer var iskalla. En riktig metamorfos! Synd att inte Lisa får upptäcka samma sak.
Annars är det ganska bra, semester lugnet har lagt sig, och det enda som saknas är träning. Min egen förkylning har återigen blommat upp i slutet av förra veckan så jag har bara varit ute en liten kort sväng på längdskidorna igår eftermiddag. Eftersom jag har glömt alla mina vallor hemma så fick jag kleta på lite överbliven tejp som våra reskamrater hade i botten av sin spartanska vallalåda. Det räckte inte till hela skidorna så det blev inte helt lyckat..... Igår kväll var jag i sportaffären och köpte en ny rulle så kanske kan det bli någon mer runda med lite mer fäste. Dom har dessutom lovat kallare väder med snöfall så då kanske den ensamma burken med blåextra funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar