tisdag 20 mars 2012

Revansch och återvinning igen!

Den senare tiden har jag fått två nya specialiteter, att ta revansch och att återvinna, och idag till och med kombinera dessa. Förra sommaren hade vi Tjogetträning hemma hos Bertil men som så ofta förra sommaren så hade jag ont av min allergi så min medverkan begränsades till att springa från starten till bo-kontrollen. Detta resulterade sedan till att jag tackade nej till att vara med på Tjoget helt och hållet.
Så därför hade jag nu idag en oanvänd träning liggande, och så kan man ju inte ha det! Starten var som synes hemma på Bertils gård men eftersom jag hade lånebil från jobbet så ville jag inte dra rätt in hemma hos honom och parkera med en bil han inte känner igen så istället valde jag att ställa mig nere vid parkeringen för naturskyddsområdet. Det blev några hundra meter extra att springa men vad gör det, det är ju ändå träning.
Skoj träning i fin skog. Vårvädret gjorde det extra trivsamt. 6,5 kilometer och 53 minuter.

Imorgon åker jag på en ny biltur med jobbet. Denna gången går resan ner genom Danmark, Tyskland ner till Italien, först lite höghöjd och sedan ner till Gardasjön innan jag flyger hem på måndag. Får se om det blir tid till någon löptur, skorna är packade i alla fall. Förhoppningsvis kan det bli lite resebloggande också!

1 kommentar:

  1. Sparade du en slinga till ett senare tillfälle?Ska det behövas tre försök innan du klarar hela banan? Du hade kanske lyckats om du parkerat uppe vid skogskanten...
    Hälsningar
    Bertil

    SvaraRadera