söndag 7 mars 2010

Söndagsträning


Åkte upp till klubbstugan idag för att ta en löprunda. Tvekade länge mellan om jag skulle springa eller åka skidor, det var antagligen den sista riktigt fina dagen för skidåkning innan den förväntade blidan i nästa vecka. Valde dock löpningen då jag ju snart har 2 veckors skidåkning uppe i Jokkmokk, tänkte fylla den kommande veckan med löpning istället.
Väl uppe vid stugan var det dock en besvikelse att se att jag var den ende som valt att springa idag, parkeringen gapade tom och stugan var låst. Bytte om i bilen och stack ut på den runda jag tänkt ut i förväg.
Började att springa grusvägen bort till Skogen, vek upp på "bomvägen" som visade sig vara helt löpbar då den blivit plogad ganska nyss, var bara några cm snö uppe på en hård yta. Uppe vid vändplatsen chansade jag på att snedda genom skogen över mot vägen mellan Liden och Hanamosse. Skaren bar nästan så det fick bli försiktiga steg i grönområdet, pulsen hölls ändå uppe med de steg som gick igenom.
Fortsatte på vägen förbi Hanamosse, Åsen och vek sedan ner tillbaks mot stugan. Blev en runda på 10 km och 60 minuter. Måste haft ganska bra tempo på grusvägarna med tanke på tiden det tog genom skogen.
Vädret var återigen underbart vårvinter solsken och några få minusgrader. Dom som inte var på plats missade ett fint pass!

2 kommentarer:

  1. Brukar inte träningen vara på eftermiddagen när det är Vasaloppet på tv:n?

    SvaraRadera
  2. Enl. vår hemsida skall träningen vara kl. 10 hela mars......

    SvaraRadera