söndag 14 mars 2010

På plats


Då är jag på plats i Jokkmokk igen, känns som om det var härom veckan jag var här. Det märks dock att det har gått några veckor sedan sist, det är betydligt ljusare på kvällarna och det har blivit en del mer snö.
Flög upp till Luleå och tog sedan bilen hit upp, 16 mil in i landet åkte jag och Magnus i strålande vinterväder, -4 och solsken. Min plan var att ge mig direkt ut i skidspåret men jag fastnade framför TV'n där det var sprint från Holmenkollen. Det passade mig ganska bra, lunchen i Boden var lite för stabbig, souvas och pommes, och den behövde sjunka ner lite. Såg kvartarna innan jag stack ut, 2 varv på 6:an uppe på Getberget senare var jag tillbaks på hotellet. Sista varvet gick i gulaktikt skymningsljus som fick himlen att glöda.
Skall se om sprinten läggs ut på SVT-play så att jag får se semi och finaler. Hörde dock på Sportnytt att Emil åkte ut i semi och att Hellner blev trea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar