fredag 19 mars 2010

Snö helvetet!

Just nu är jag trött på snö!
Det var så jäkla fint i onsdags kväll med hårda fina spår och perfekt väder. Sedan kom lapp möglet i stora mängder neddimpande. Här i norrland snöar det inte våldsamt mycket på en gång men det ger sig inte i första taget. Nu har det snöat sedan lunchtid igår och håller fortfarande på. Små, små flingor som över tid blir riktigt mycket på backen, jag uppskattar att det har kommit 20 cm sedan det började och har effektivt begravt de fina spåren.
Och ingen pistmaskin inom en 4 mils radie......
Jag funderade en kort stund igår på att sticka ut och springa istället, men efter att ha kört bil tillbaks till hotellet igår så skrinlade jag de planerna. Snöröken utefter vägen gör att en ensam löpare skulle vara effektivt maskerad för alla bilförare... Kändes inte helt bekvämt.
Jag hoppas att snöfallet snart ger sig så att man kan ta en tur ner till Voullerim i helgen, eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar