tisdag 16 mars 2010

Klokt beslut...


Igår när jag var sugen på att ta milen det andra varvet istälet för 6:an, fast ändrade mig i sista stund.... Klokt beslut!
Idag åkte jag milen för första gången. Jag har hört från bl.a. Edvinsson på jobbet att milen skulle vara tuff med betydligt hårdare kupering än det är på 6:an. Det visade sig att han vet precis vad han pratar om. Det började nästan direkt då man vek av från 6km rundan, en vilsam utförslöpa nöp helt plötsligt till i en brant som mitt i vek tvärt höger. Jag vek inte brant höger..... När jag väl samlat ihop utrustningen och sett till att skidorna var det enda som var i kontakt med snön, tog jag det lite försiktigare. Det gick omväxlande knixigt utför och uppför i nästan hela de extra 5 km som inte utgjordes av 6km rundan. Ja, just det det visade sig dessutom att "milen" var nästan 11,5 km lång!
Behöver jag säga att jag nöjde mig med ett varv?
Fint väder var det iallafall som ni ser på korten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar