torsdag 18 mars 2010

Med en tår i ögat....

Igår kväll var det kluvna känslor. Glad var jag för att spåren och förhållandena på Talvatis spåren var helt fantastiska, de nygjorda spåren från i tisdags hade frusit till över natten och blivit riktig betong. Skidorna funkade riktigt bra, iallafall i början av passet då det var -3 grader, tempen föll dock snabbt när solen försvann, när jag avslutade visade termometern vid skidstadion -15! Jag misstänkte att det blivit kallare, det bet ordentligt i kinderna, knarret från stavarna blev högre och snön såg lätt "luddig" ut. 3 varv på elljusspåret blev det till slut, 15,2 km på 58 min. Helt OK.
Men jag är också lätt bedrövad. Jokkmokks kommun har fr.o.m idag lånat ut sin pistmaskin till Vattenfalls mästerskapen i Voullerim så det blir inga mer spår körda här uppe innan på måndag i nästa vecka. Det hade ju inte gjort så mycket om det inte var för det att SMHI har lovat stora snömängder idag...... Klass 1 varning utfärdad för i eftermiddag. Tur att man har tagit med sig löparskorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar