måndag 30 april 2012

Lovar och lovar....

Ja, jag vet. Jag har inte gjort det jag skulle.
Sedan i torsdags har jag inte lyckats återkomma med den karta jag lovade, jag har inte uppdaterat överhuvudtaget. Men jag har tränat lite. I lördags var jag uppe vid Dräggsjön och provsprang en bit av H40 banan som vi tänkte använda till vår tävling i höst. Gick väl inte så där jädra bra, kan man säga. Tyvärr har nog våren kommit ikapp mig i år igen.
Jag har ont av allergi varje år. Mellan maj och augusti så är tyvärr pollen och fröer en central del av mitt liv. trots medicinering så har jag ändå symptom, de mest påtagliga, snuva och kliande ögon, försvinner men det som jag inte kommer ifrån är tröttheten. Den finns där om jag låter bli medicin, då orsakad av allergin i sig, och den finns där om jag äter medicin, då orsakad av medicinen. Hur man än vänder sig, o.s.v..
Tävling i morgon och inte en regndroppe inom synhåll. Tyvärr ser det mörkt ut.....
En som det inte ser mörkt ut för är vår käre klubbkamrat Johan Högstrand. När han vann andra deltävlingen i Silva League i Göteborg var det en helt suverän insats, att vinna en deltävling är få förunnat. Nu har grabben inte vunnit en utan TRE i rad!!! Vad säger man då?
Jag har svårt att beskriva det som grabben har åstadkommit. Jag vet hur svårt det är att vara med i toppen av juniorklasserna, dom som är bäst satsar otroligt hårt och är grymt ambitiösa. Att Johan är just ambitiös och hårt satsande är inga nyheter och att det ger så gott resultat är grymt glädjande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar