torsdag 12 april 2012

Onödig oro

Innan vi stack iväg idag på dagens träning så var Fredrik Ask orolig att jag skulle komma med någon slags dom om träningen här på bloggen. Och det tänker jag också göra, där hade han rätt.
Hans oro var nog dessutom att jag skulle underkänna hur skärmarna var placerade, men där måste jag göra honom besviken för det tänker jag inte göra. Dom satt nämligen perfekt allihop.
Och så till domen: Övningen var både tuff, kul och nyttig.
Tuff därför att man hade valt att lägga sträckorna på tvären i den tuffa kuperingen som är mellan Brännekulla och Hålsjön. Kul därför att det är alltid kul att springa ihop med sina klubbkamrater. Och nyttig därför att jag ibland slarvar medc riktningen ut från kontrollerna, jag litar allt för ofta på att det löser sig längre fram (vilket det ju oftast gör) men med en längre löpväg som resultat och därmed förlorad tid.


Ber om ursäkt för de lite suddiga bilderna, orkade inte ta om.
Det var två slingor som tillsammans mätte 8,3. var redan sliten efter den tuffa första slingan så jag nöjde mig med att korta av den andra. Jag gissar att det blev sammanlagt 5,8 vilket tog nästan timman att springa. Jag trodde att det skulle lätta lite när vi bytte övning efter halva första slingan men det blev bara värre. Backarna hoppade upp och slog till mig rakt i pannan......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar