onsdag 18 april 2012

Spion träning

Äldsta dottern Ylva har varit med på en introduktionskurs i orientering över påsklovet som hade avslutning igår uppe vid sjön. Detta gjorde att jag fick tillfälle att träna ihop med mina kamrater i Skene istället för att träna sjäv eller åka upp till vår egen träning vid klubbstugan.
Vi ägnade oss åt något som jag borde ägna mer tid åt nämligen intervaller. Själva övningen var ett "skidskytte" där vi sprang tre varv på gräsmatten, kastade pil på en wellpappskiva med eventuella straffrundor, för att sedan ge oss ut på tre nya varv. Allt gjordes i 4 upprepningar innan vi vilade en stund och gjorde om alltihop igen.
Min egen snabbhet är inget att skryta om men jag tyckte ändå att jag lyckades hålla ett stadigt tempo genom hela övningen. Nyttigt är det att jaga och bli jagad av andra för att få upp tempot.
Efter lite styrkeövningar så avslutade jag med ett lugnt varv runt sjön innan det var dags att ta med sig en frusen men glad Ylva hem. Får se om hon har fått mersmak och eventuellt kan vara med på någon inskolning nu på de sena vårtävlingarna.

Jag skrev ju att jag hade lite synpunkter på söndagens tävling. Jag kunde som vanligt inte hålla mig så jag skickade även iväg ett mail till tävlingsledningen där jag ställde samma fråga som jag ställde här, vad fick vi extra för den höjda startavgiften. jag blev väl inte helt nöjd med svaret som var att det är inom regelverket att ta ut 110 kr och jag skulle se de "extra" 20 kronorna som ett inträde för att få se eliten tävla.
Köper väl inte riktigt deras resonemang......
Jag är lite kluven inför det här med att framföra kritik till våra arrangörer. Jag vet ju efter att ha arrangerat tävlingar i 30 år att det läggs ner ett oerhört ideellt arbete för att få till våra tävlingar. Att då få kritik är ju inte alltid kul men jag känner ändå att vi måste vara ärliga mot varann och tala om vad vi tycker. Det som får arrangemangen att bli bättre är ju att vi påtalar det vi inte tycker om så att vi har en chans att förbättra. Jag hoppas att även jag och vi som arrangerar våra tävlingar också kan få till oss vad vi kan bli bättre på. Vi har ju alla samma mål, att få så bra tävlingar som möjligt. Vi är duktiga men vi kan alltid bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar