onsdag 4 april 2012

Gör om gör rätt

Om man inte lyckas första gången så får man försöka igen tills man lyckas. Att jag inte lyckades att ta mig runt i söndags har gnagt i hjärtat sedan dess och det var mer eller mindre bestämt direkt att jag skulle tillbaks och besegra den där jädra banan. Ju fortare ju bättre.
Varken mådag eller tisdag har passat för träning av olika anledningar men idag var det slut på ursäkter och det var bara att ge sig iväg. Vädret var betydligt trevligare idag än senast, +9 grader och inte mycket vind alls så jag klarade mig med underställströja och tävlingsblus. Parkerade på samma ställe som tävlingen var och joggade mot starten. Med kompass denna gången, den hade jag ju glömt i söndags.
Inledningen var lika tuff idag, vid trean var jag precis lika trött som när tävlingen var, men eftersom jag hade bestämt mig för att inte bli bersegrad igen var det bara att gneta på. Tempot var allt annat än snabbt men jag tog mig i alla fall framåt. Konstigt nog släppte det lite när jag väl kommit upp på höjderna, det kändes dock som det hade gått konstant uppför ända till fyran.
Långsträckan tillbaka hade jag redan en utarbetad plan för men lyckades inte 100 med genomförandet. Rundade en höjd lite för mycket och gled i och med det lite snett och lyckades inte justera innan jag kom upp i den stora mossen högst upp. Här var jag rejält sliten och var tvungen att ta en liten teknisk paus. Det var riktigt njutningsfullt i skogen i det strålande solskenet bara man var i lä, gissar att det var något varamare än de utlovade 9 graderna.
Resten av banan hade jag ju redan tjuvtränat på så det rullade på förhållandevis bra. Tröttheten tog ändå ut sin rätt och det var skönt att stoppa klockan efter 74 minuter. Själva banan hade tagit 63, lite överraskande bra med tanke på resultaten på tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar