fredag 20 april 2012

Korridor OL

Igår hade vi ytterligare en träning där vi fick fila på våra riktningskunskaper. Niklas A hade pulat ihop en 6-kilometare med maskade områden så att det bara återstod smala korridorer mellan kontrollerna, så det gällde att hålla sig innanför kanten om man skulle ha hjälp av kartan. Ärligt talat så är det ingen större skillnad för mig, jag är sällan längre bort från strecket (rätt eller fel) än vad korridorerna var breda.
Tyckte jag hade riktigt skapligt tempo, brände runt på 48 minuter trots bitvis tuffa backar. Kanske har de senaste tävlingarna fått lite fart på kroppen ändå?
Enda stället där koncentrationen släppte lite var till 7:an där jag trodde att jag gått ut snett från kontrollen och vek av från vad som var rätt från början. Vägen räddade mig och jag fick ta kontrollen bakvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar